#MakingOf – ikony dla Games & Grow

To nie będzie klasyczne case study. Raczej krótka opowieść i zaproszenie na „backstage” projektu, który zrealizowałem całkiem niedawno dla marki Games & Grow.

Marka Games & Grow to przedsięwzięcie łączące gry i mechanikę gier oraz szkolenia i rozwój osobisty. W ramach zlecenia przygotowałem logo oraz zestaw ikon (papierowych ilustracji), które w spójny sposób miały przedstawiać ofertę G&G.

Etap 1 – rozmowy, kawa i brief

Zanim zabraliśmy się do pracy poświęciliśmy trochę czasu na rozmowy. Spotkania z Mateuszem, jednym z dwóch głównodowodzących Games & Grow, toczyły się przede wszystkim wokół DNA marki, identyfikacji wizualnej oraz stylistyki ilustracji. Mateuszowi zależało na tym, aby przedstawić ofertę G&G w unikatowy, analogowy sposób, a papierowe ilustracje wydawały się do tego idealnie pasować.

Etap 2 – szkice i nieporozumienie

Na początek zabrałem się za szkice. Przygotowałem kilkanaście wstępnych rysunków, z których każda przedstawiała dany element oferty G&G. Okazało się jednak, że mimo kilku przeprowadzonych rozmów, inaczej je sobie wyobrażaliśmy 😉 Moje propozycje miały charakter rozbudowanych ilustracji papierowych, natomiast Mateusz widział je prościej, jako pojedyncze ikony, które mógłby wykorzystać w promocji na wielu platformach. Na szczęście szybko udało nam się wyjaśnić to nieporozumienie i po lekkiej korekcie brief’u byliśmy „w domu” 😃

 

Etap 3 – prototypy ilustracji

Po przygotowaniu szkiców ikon i uzyskaniu „zielonego światła” na poszczególne propozycje doszliśmy do kolejnego etapu. Zabrałem się za projekty poszczególnych obiektów w formie wektorowej w Ilustratorze, nadając im – ustalony wcześniej podczas pierwszych spotkań – styl i kolorystykę.

Etap 4 – wycinanie i klejenie

Jedna z najbardziej czasochłonnych i wymagających faz projektu, ale też ta, którą bardzo lubię. Drukowanie poszczególnych elementów ikon, wycinanie i klejenie. Poniżej kilka zdjęć ilustrujących „papierowy etap”.

Etap 5 – sesja foto i obróbka cyfrowa

Wszystkie elementy złożone – czas na sesję. Szukanie odpowiedniego światła i cieni, zdjęcia, a potem finalna edycja w Photoshopie. Gotowe!

Wszystkie pojedyncze ikony możecie zobaczyć tutaj.

 

No Comments

Post a Comment

1 × 2 =